Tuesday, August 23, 2011

kembar dan entri campur aduk

1 comments
salam 'alaik..

lately, kalau aku pergi mana2 dengan adik bongsu aku, soalan biasa orang tanya mak aku, 

 "eh, kembar ke?"

"xlah, ni adik yang bongsu, ni akak yang sulung. yang sulung 22, yang bongsu 14 tahun"

"oh, ingatkan sebaya"

dan biasanya lepas orang tu dah xada, aku just tanya satu soalan mudah,

"akak yang nampak mcm budak 14 tahun atau adik yang nampak mcm 22 tahun?"

ok, aku lagi suka bila korang kate aku nmpk mcm 14 tahun

.

*******************************************************************

 alhamdulillah.

sekarang dah start kerja ditempat baru..just kerja biasa2 dan kontrak aje..tapi kira bersyukurlah kan sebab  Tuhan nak beri kita rezeki.

ok, so sekarang duduk la menyewa..rumah sewa memang kosong dan bilik pon juga kosong..ok, tuan rumah sbnrnya baru jugak pindah masuk sini.

so, sebab dah boleh agak rumah kosong, aku siap awal2 bawak toto bagai..tapi lepas dua hari tidor dgn toto, aku rasa aku perlukan tilam..sbb malam sangat sejuk dan badan aku agak mengada bila dalam kesejukan.

tambahan lagi, aku ni memang suka tidur, dan suka tidur dalam keadaan selesa.aku sangat memilih bantal tdo, aku sayang bantal busuk, aku suka baju tidur, aku suka selimut lembut dan lusuh, sbb bila dah lusuh, kain tu jadi sangat selesa, aku suka tempat tidur yang luas, dan aku suka banyak bantal . kira ok jugak la sbb aku ni xminat shopping dan xkuat makan ..kira aku ganti dengan tido la

nasib baik hari ni safwan baik hati anta kitorang semua balik rumah, so aku dapat beli tilam baru..terima kasih safwan, aku janji  akan kurangkan buli ko

dan Alhamdulillah..berjaya baring dengan sangat selesa!!

*********************************************************************

tempat kerja jujurnya sangat best..sebab semua staf dan geng2 kerja otak gila2, so rasa segan tu hilang dengan cepatnya..cuma doakan aku berjaya menjawab soalan dari pengarah projek(kot) dengan laju dan tepat dan kurang terkena leteran dia..itu aje






Sunday, August 14, 2011

misteri

1 comments
salam alaik'



dulu-dulu aku xsuka kucing, bukan benci kucing cuma kurang minat..tau mereka tu comel tapi xde la rasa nk gosok2, nak belai2..just bagi makan aje

adik-adik aku, ikhwan dan nabila mmg gila kucing..sayang sangat..kalau nabila tu, kucing kurap pon comel..ikhwan pernah nangis bengkak2 mata kucing mati dan hilang

tapi sejak kawan dengan uteh, aku jadi suka jugak dekat kucing. kiranya peratusan suka tu tinggi la.Uteh selalu tunjuk gambar kucing dia, tegur2 kucing cakap dengan kucing..kiranya same je uteh dgn nabila.

ok, kat atas tu masih bukan cerita misteri.

yang misteri dekat rumah aku ni, asal anak kucing comel sket dan disayangi sket, mesti hilang secara tiba2..takde bunyi gaduh, xde ape, hilang..kalau kene makan mesti ada kesan, dan biasanya hilang masa awal pagi.

kalau dulu seekor je hilang, sbb memang seko je dia..tapi kali ni 3-3 hilang serentak..dalam pukul 1 pagi tu anak kucing masih dalam rumah, tapi bangun sahur dah hilang

nak kata cik bi atau cik ular macam xmungkin.satu pagar tutup, satu lagi xkan dorang ngap tiga-tiga serentak. nak kata dicuri orang pon pelik, bukan kucing mahal, kucing melayu je..


kawasan rumah yang tepi hutan mmg agak mistik..aku syak 'mereka' saje sorok..kalau kita sorok mereka punya, apa agaknya rasa mereka?






















Thursday, August 11, 2011

belum kawen lagi lah

6 comments
lucu  bila kawan dah ingat aku dah kawen..tambah lagi lucu sebab bukan seorang dua..


"belumlah...bila pulak aku kawen??"

"xde la, muka ko macam orang2 yang kawen awal"






so, sekarang aku keliru..muka orang kawen awal tu mungkin merujuk kepada dua andaian, antara aku ni muka gatal nak kawen, atau aku muka baik yang xsuke tangguh mende xpasti lama2...


yang mana satu muka yang describe aku???


hehehehehehehehehehehehehhehe






p/s:mende tak pasti mcm bercinta ke, bertunang ke xbaik heboh2..maksud aku xbaik canang2 sgt..setahu yang kita blajar dalam kelas agama dlu, yang bertunang tu biar family je tau..cuma kalau ade yang lain masuk merisik, bru lah bagitau yang kita ni tunangan orang..cuma perkahwinan wajib bagitau...


p/s 2: jangan salah sangka..aku pon bukan tunangan orang..hahaha..masak pon xpandai lagi la........
 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal