Friday, May 21, 2010

what is inside my body?


salam 'alaik~

ketika muda2,(bukan lebih kepada muda sebenarnye), aku teringin mahu tahu ape yg berada dalam badan aku, bagaimana keadaan dia, bentuknya, adakah dia berfungsi dengan tepat dan bermcm2 lagi lah...maksud aku lebih dari anatomical dia..so, ble dah meng'attach' di jbtan radiologi, aku dh tgk organ2 dalaman org lain(mean dari radiographic image dia lah, xkn la real2 punya kan??)

kadang2 aku agak jeles ngn teringin nk merasa sendiri pengalaman menjadi org yg 'di x-ray' or di'gamma-ray' kan or 'di-mri kan' atau di 'ultrasound kan'..mudah cite nk merasa sendiri pengalaman2 patient, mcm mane rasa berada dlm terowong MRI, ataupon berfikir body kite di'slice2kn' oleh CT-scan, ataupon paling busuk pon, having ultrasound..sebab kdg2 belajar dri penglihatan xsama dengan belajar dari pengalaman..

oh, seorang wanita muda yg agak cantik,(mempunyai sepasang mata yg 'shiny n hazel' , and sexy-wavy black long hair) datang untuk membuat pemeriksaan abdomen CT-scan. dia masih terlalu muda, myb 3-4 years older than me..ok2..dia agak sempurna, tapi aku lebih tertarik minat dengan kad appointment die yg kelihatan lebih tebal dari mana2 patient seusia dengan nya..ok, so, aku belek2, she was undergo so many clinical test-CT-scan, angio, ultrasound, normal x-ray, blood test and what so ever, and aku terkejut tgk die pengidap breast cancer(one side mula2..ok,die dh menjalani treatment chemo ape la, tapi cancer to spread agak cepat, so skrng dh both side..

walaupon agak melanggar etika bercerita pasal patient di'blog' tapi yg menyebabkan aku berfikir, kdg2 xsemua pengalaman harus dicuba...seharusnya aku bersyukur, bukan menjadi org yg berdepan dgn mesin utk mengetahui apa yg xkena dlm bdn aku

0 comments on "what is inside my body?"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal