Sunday, August 8, 2010

bukan budak kecil lagi~

2 comments
salam alaik~

situasi 1: pasar malam..
tempat: gerai jual air

penjual: nok air dlm supik ko gelah (hendak air dalam plastik ke gelas)
pembeli 1: nok dale cawe so (nk dlm cawan satu)

urusan beli-beli..giliran aku lak

penjual: nok air dale gapo dik? (nak air dalam apa dik?)
aku : dalam cawe so (dalam cwn satu)
penjual: (dgn nada aku ni kanak2) buke cawe dik, gelah...(bukan cawan dik, gelas)

aku cm muka terpinga2..pakcik ni cakap cam aku kanak2 je lagi..padahal ngn org lain ok je~

situasi 2
tempat : kedai beg

aku : mi, akak nak beg tu la
umi : ho, ni brape dik
penjual : RM......
mak sedara aku : xleh tawar dah ke?
penjual : xleh , harga mati..maaf..
mak sedara: xpo kak, jgn beli lagi...cik ada beg lagi lawa...xyah beli ek..amek beg cik ye..
aku : ha, ok.boleh2 (nak sedapkan ati nya)
mak sedara: bagus2..juruh..jgn runsing ye..amek beg cik
aku : (dlam ati lg) erkkkk???

dalam ati aku cm pelik, mak sedara aku ckp ngan aku cm aku ni skolah rendah lagi je..ahahaha

situasi 3
tempat: umah mak sedara lagi

keadaan..time ni aku tengah bermesej ngn 'pakcik'

sepupu : ha..budak2 main henpon
aku : biarlah..henpon akak la ni
sepupu : ish, budak2 mane boleh main henpon..time skolah xleh main henpon..blaja dlu
aku : (dengan lagi pelik.plus dlm ati) abg syam ni lupa ke aku dah 21TAHUN????

situasi 4
tempat: rumah aku

aku : akak nk kuar ngn nabila la, jalan2 kat kuantan parade
umi : umi xarap la...adik kecik lagi...boleh ke??
aku : kecik lagi???dah FORM 1 la mi...tinggi dari akak lg~

situasi 5
tempat: stesen bas langgar
keadaan: aku g anta adik aku ikhwan, naik bas..dia plak lupa bwk sweater..dh la mlm...

aku : mu bwk kain pelikat kan...guna kain wat selimut...sejuk tu
ikhwan : ok kan..
aku : letak la kain tu kt bhgian atas, mudah nk amek
ikhwan: yela..nnt orang buat la..nnt atas bas la

pastu ikhwan tinggalkan aku, g tandas

pakcik : awak ni,risau sgt kat ikhwan..dia besar dah la...dh 18 Tahun...
aku : hmmmmm


kadang2. kita terlupa orang disekiling kita sudah membesar. begitu juga mereka~~~

Friday, August 6, 2010

0 comments

aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu
kerana langkah manapun tanpa dirimu
kerana hati telah letih

aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahawaku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
bayangmu seakan-akan~

entah macam mana, lagu lama ni wat jadi touching tibe2..ahahahahaha...


 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal