Sunday, August 8, 2010

bukan budak kecil lagi~


salam alaik~

situasi 1: pasar malam..
tempat: gerai jual air

penjual: nok air dlm supik ko gelah (hendak air dalam plastik ke gelas)
pembeli 1: nok dale cawe so (nk dlm cawan satu)

urusan beli-beli..giliran aku lak

penjual: nok air dale gapo dik? (nak air dalam apa dik?)
aku : dalam cawe so (dalam cwn satu)
penjual: (dgn nada aku ni kanak2) buke cawe dik, gelah...(bukan cawan dik, gelas)

aku cm muka terpinga2..pakcik ni cakap cam aku kanak2 je lagi..padahal ngn org lain ok je~

situasi 2
tempat : kedai beg

aku : mi, akak nak beg tu la
umi : ho, ni brape dik
penjual : RM......
mak sedara aku : xleh tawar dah ke?
penjual : xleh , harga mati..maaf..
mak sedara: xpo kak, jgn beli lagi...cik ada beg lagi lawa...xyah beli ek..amek beg cik ye..
aku : ha, ok.boleh2 (nak sedapkan ati nya)
mak sedara: bagus2..juruh..jgn runsing ye..amek beg cik
aku : (dlam ati lg) erkkkk???

dalam ati aku cm pelik, mak sedara aku ckp ngan aku cm aku ni skolah rendah lagi je..ahahaha

situasi 3
tempat: umah mak sedara lagi

keadaan..time ni aku tengah bermesej ngn 'pakcik'

sepupu : ha..budak2 main henpon
aku : biarlah..henpon akak la ni
sepupu : ish, budak2 mane boleh main henpon..time skolah xleh main henpon..blaja dlu
aku : (dengan lagi pelik.plus dlm ati) abg syam ni lupa ke aku dah 21TAHUN????

situasi 4
tempat: rumah aku

aku : akak nk kuar ngn nabila la, jalan2 kat kuantan parade
umi : umi xarap la...adik kecik lagi...boleh ke??
aku : kecik lagi???dah FORM 1 la mi...tinggi dari akak lg~

situasi 5
tempat: stesen bas langgar
keadaan: aku g anta adik aku ikhwan, naik bas..dia plak lupa bwk sweater..dh la mlm...

aku : mu bwk kain pelikat kan...guna kain wat selimut...sejuk tu
ikhwan : ok kan..
aku : letak la kain tu kt bhgian atas, mudah nk amek
ikhwan: yela..nnt orang buat la..nnt atas bas la

pastu ikhwan tinggalkan aku, g tandas

pakcik : awak ni,risau sgt kat ikhwan..dia besar dah la...dh 18 Tahun...
aku : hmmmmm


kadang2. kita terlupa orang disekiling kita sudah membesar. begitu juga mereka~~~

2 comments on "bukan budak kecil lagi~"

joegrimjow on September 14, 2010 at 6:27 PM said...

ahaa, anak cg asmui
=)

fatiehah asmui on September 21, 2010 at 3:07 AM said...

hehe.ye saya

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal