Thursday, February 25, 2010

bukan sekadar ketawa


salam 'alaik

kali ni lari dri topik klo rsa gmbira..kali ni topik yg kite kne pikir dlm2

penah xrs, dlu ilmu cpt lekat, ati tenang xgundah, org jarang tgk kite berkedut...tp ble kite tgk diri kite skrng cm dah kontra...penah??

sejak akhir2 ni dh kembali rs cm tu..rasa nape skrng hati rs jahat, mrh selalu bertambah, dan mcm2 lg la pujukan setan ke atas kite?mungkin kite rasa kite masih baek, tp jika byk mende buruk brlaku, maksudnye tu kifarah atas dosa kite....mkin byk mslh, mkin byk dosa nk cuci..

ntah la...myb dosa dah terlebih byk smpai ati jd gelap..akal jd tumpul, dan mcm2 ag

dalam keadaan terasa igin bertaubat, teringat la aku ade risalah yg penah bce zmn skolah dlu....die ckp, klo kite mahu bertaubat, bykkan mandi wajib(utk btol2 sucikan diri), n solat sunat lepas mandi tu...tu nk pastikan kite btol2 suci

n, rasa xterlewat utk bertaubat atas dosa2 kite, yg nampak atau x...just copy dri somebody's blog, ia mengingatkan ape yg dh terlalai

Firman Allah swt: “ Katakanlah, wahai hamba-hambaKu yang berlebih-lebihan terhadap dirinya (dengan memperbuat dosa), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah swt. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Kembalilah (bertaubatlah) kamu kepada tuhanmu, dan patuhlah kamu kepadaNya sebelum tiba siksaan kepadamu, kemudian kamu tidak mendapat pertolongan” (Az-Zumar: 53,54).



Firman Allah swt dalam sebuah hadis qudsi: “Barangsiapa yang megetahui dan meyakini bahawa hanya Aku yang mampu mengampunkan segala dosa maka akan aku ampunkan dosa-dosanya selama mana dia tidak mensyirikkan aku dengan sesuatu”.


Allah swt telah berfirman dalam sebuah hadis qudsi : “ Wahai anak Adam! Sekiranya engkau berdoa dan memohon keampunan dariKu, maka akan Aku ampunkan segala dosa-dosamu. Wahai anak Adam! Sekiranya dosa-dosa yang telah engkau lakukan menggunung setinggi langit kemudian kau memohon keampunan dariku, maka akan Aku ampunkan dosa-dosamu. Wahai anak Adam! Sekiranya kau datang kepadaku dengan dosa sebanyak seisi dunia dan kau tidak mensyirikkan Aku dengan sesuatu, maka akan Aku datangkan padamu maghfirahku sebanyak seisi dunia”.

ntah la...myb bru bukak pikiran aku balik....time2 nk bertaubat ni byk dugaan dtg...mende kecik jd besar, tp myb nk tgk, kite kalah ngn setan atau x...klo same lyan api syaitan...mungkin kite xbtol2 insaf~

(doakan aku wat yg terbaik)

2 comments on "bukan sekadar ketawa"

Anonymous said...

like~

strawberry on March 11, 2010 at 10:32 PM said...

salam fatiehah..
lepas baca ko nye blog ni,ak pn rasa mcm sama je yg ak alami..
makin hari ak rasa makin x tenang je,bukan macam dulu lg.mngkin dalam x sedar kta tlh banyak buat silap,sakitkan ati org lain demi menampakkan diri kita betul dan org lain salah.
ak mintk maaf ye kalo ak ade sakitkan ati ko slama kita brkawan...

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal