Friday, February 26, 2010

saya mahu jadi cantik.



salam 'alaik...

aku mmg btol2 koya xde keje, sbb dok maen kt blog je ni...walhal...ade keje yg lebih penting..cme teringat ape yg aku lihat beberapa ari lepas...terjumpa la seorang wanita cntik yg bergaya tgh bwk brg...aku kira2 mnde tu xde la berat..(aku tgk dri gaya bwk la) tpi tetibe terjumpa seorang laki, n offer nk bwk brg tu sbb kesian kt die....

ble tgk incident cmtu, mcm2 mende yg lepas ter'recall' dlm kepala kecik aku.

sorang kwn aku yg cntik, telah menolong dgn sket2 org lain, n die jatuh sakit....ramai laki tny khabr die...aku yg telah membuat keje itu dgn byk n juga jatuh sakit, slepas aku termiss satu exam penting bru org tny aku cmne...tu pon sket je...

sorng wanita cantik hanya perlu senyum time amek gmbr dlm bilik wlpon bilik sepah, n post gmbr tu, rmai laki yg komen xkesah sepah2, walhal, org lain amek gmbr tempat amat indah tak diamek endah...

haha...dan byk2 lg...byk kejadian tu wat org yg xbrape cantik teringin mau cantik....mau putih, mau kulit gebu, mau kurus, mau pkai lawa2...dan mau semua utk nmpk cantik...aku pon juga penah rasa gtu..

lame2...akal mengajar kite...cantik untuk mereka pandang, cantik untuk menarik perhatian n cantik untuk pujian, sampai ble kite akan tahan...

jadilah diri kite, n biar mereka tidak menilai cantiknya dari rupa paras kita, tapi dari personaliti dan kehebatan kita....

1 comments on "saya mahu jadi cantik."

SnoW cRysTaL on March 9, 2010 at 4:32 AM said...

yg penting kita 'cantik' di mata-Nya

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal