Tuesday, March 15, 2011

radiasi dan hujan asid


salam 'alaik~

uteh: ko ada baca x rumor dekat fb pasal radiation leakage yang dekat jepun tu boleh lead kepada acid rain?so, klo hujan dua tiga hari ni, kene guna payung

aku: ade?kat fb?

aku dengan uteh senyap...cuba mengimbau balik kelogikan di sebalik ayat tersebut.fikiran yang melayang2.. walhal, doktor aref sedang rancak dan semangat mengajar di depan

eh..logik ke?

logik?

xlogik?

uteh kembali bermain...dia mula memecahkan kepala aku dengan meletakkan chemical formula utk acid rain. asal kejadian air berformula H20..acid rain kau kene tambah corbonate ape ntah.. dan setahu kami, carbon diokside ke triokside ke xada kaitan dengan radiation.

ye..radiation memutuskan struktur molekul, mengubahnya kepada free radikal molekul, tapi ia tiada kaitan dengan apa itu hujan asid..

uteh melawak, 

"nanti habis kelas kite tanya doktor aref"

sengih kambing..

tut*tut*tut*


"hahahahahahahahahahahahahaha.."

doktor aref menerima msg yang sama seperti perkara yang kami bincangkan..dan hasilnya hanya gelak besar yang kedengaran

p/s: ayat perbualan sebenar aku dan uteh mestilah tidak seratus peratus tepat..cuma yang paling tepat dalam cerita diatas adalah radiasi tiada kaitan dengan hujan asid..oh satu lagi..aku dan uteh memang kuat berkhayal dan berbincang mende2 tak berkaitan dalam kelas..=P

2 comments on "radiasi dan hujan asid"

Jey on March 15, 2011 at 1:19 AM said...

hahahahaha..~sambung gelak
aku turut sama diperbodohkan disebabkan tiada sifat ingin tahu.

nf on March 15, 2011 at 1:36 AM said...

ko je yang sengih kambing tu~

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal