Wednesday, March 10, 2010

aroma dari alam~


salam 'alaik~

musim2 kemarau ni aku dh jrg sgt perasan ujan turun...ye la,name pon kemarau, bukan musim hujan,ye x?tp pagi td hujan pgi turun la dgn renyainya...bersyukur la, aku nmpk rumput yg sokmo ijau dh kuning coklat dah...kurang2 ade gak die dpt air.

entri ni bukan nk cite musim2 yg ade kt msia..(musim2???aku rs ade 2 je kot...panas n ujan) tapi nk cite bau2, aroma2 yg dri alam....

bau hujan: bile hujan turun, die ada satu aroma yg amat menenangkan...die bukan wangi cm perfume ralph lauren aku (promote2,sbb hadiah someone) tapi bau die mmg bagi kite rasa fresh amat...bau best die xde la smpai leh wat bau perfume, tp klo tgh sedih ke, tgh hepi ke, mmg rasa la feel tu...org ckp bau ujan tu dtg dri tanah..yg tu aku xsure, tp mmg bau ujan adalah antara yg terbaik~








bau rumput: ble ckp bau rumput ni...mst cm pelik...ehe??rumput berbau?? aku agak suke bau rumput...mmg semula jadi....bau alam ni semua menenangkan...tmbh2 lepas kene siram....lg bau fresh...tp ble kemarau ni, rumput pon kering kontang...byk rumput berbau kering...masih ok la aroma, cme xdah bau segar tu~






bau bunga: sah2 la mmg wangi x...kecuali la bunga satu tu je n bunga2 yg xberbau..ble tanya ramai org bunga apa yg wangi, mcm2 jwb, mawar la, melur la..n mcm2..tp aku rasa aku dh jatuh cinta dgn bunga bakawali...bunga bakawali ni just kembang sekali je, n SEMALAMAN je...kembang mlm seyh...paling mekar pukul 2 pagi..kdg2, ble balik rumah, aku sggup tunggu bunga ni kembang...bau die manis dan agak2 segar.. pastu bunga ni agak unik sbb kembang mlm2...n pokok dia xmudah berbunga..just jarang2







ble cite lg pasal bau...byk lg leh kupas...byk mende yg bagi deria bau ni aktif...tapi tgn aku la yg xbrape aktif dah...otak pon jem2...ok...lain kali la~

1 comments on "aroma dari alam~"

ila on March 10, 2010 at 1:38 AM said...

blog y sgt kawaiiiii!!!! chayok ank cikgu asmui!! hee~

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal