Saturday, March 20, 2010

perempuan...oh aku perempuan...hehe


salam 'alaik...

entri arini wat aku termenung panjang je...alahai...utk dinner med rad thun ni aku dh byk keluarkan duit menyopping...setiap kali aku ckp, xmau shopping, stiap kali tu la duit kuar...laju je cm air..nak mende tu la..mende ni la..last2 abis sume nyopping, aku termenung pjg sbb aku berbelanja lebih2..(huk3)


ble pikir2 balik...tabiat nk mcm2 ni bkn tabiat sebenar aku..tabiat sebenar aku cm laki..beli bile rosak je...satu mende satu masa..tapi yela kan...masa berubah, kita pon leh berubah...

1) dulu : aku xsuke pakai kasut yang bertumit2...xmau ade tapak n ade bunyik kalau boleh...bukan ape...takut jatuh..keh3...umi aku penah ckp die suke kasut bertumit, sbb mau confident, tp aku ckp, aku makin xkonpiden ngn yg bertumit...sbb slalu sgt jatuh ( slipar jepon pon aku leh jatuh)~
sekarang: aku dah makin suke nk pakai yg tinggi2...tp xde la tinggi sgt...jatuh byk kali kan aku~


2) dulu : dlu aku agak anti warna pink2 ni...mmg pndang pelik la kt wrna pink2 ni...pling ok pon peach...time skolah, warna peveret aku hijau, tp ble matrik, aku tukar warne kegemaran kepada purple lak...(yela, ade sorng mamat yg aku anti suke hijau, aku pon bg line la kat die...)
sekarang: sekarang paling suke warna biru...(yeah~)...tapi aku dah x anti warna pink..malah..aku beli baju pink dah...(wewitttttt)

3) dulu : aku xpakai pon bedak2 compact ni...bdk baby je...syg kulit katekan....
sekarang: mcm2 mende nk tempek kt muka aku nk pakai..kah3(smbil guling2)


haha...dan mcm2 ag la...dulu perangai agak la(agak2) cm lelaki...suke wat kerja yang kene panjat2..dan mcm2 kerja lelaki...(ade gak la yg aku xberani...ade2...aku stay sedar aku pompuan) aku penah kene marah ngn ckgu dok berebut ngn bdk laki nak sabit rumput...dan aku rela mengecat kelas dari wat keje laen..keh3.. n sebab asal aku belajar silat pon sbb nnt ble besar, klo xde laki pon aku leh survive... perangai cm tu still ade, cme dah dibetterkan ngn unsur2 pompuan...

mcm mane pon pompuan....wlaupon dibesarkan dengan keadaan yang melasakkan...akhir sekali tetap akan mahu menjadi perempuan..(lain la klo mmg masalah dri segi genetik..itu bkn pinta mereka)...dan perkara tu dah terbukti pada diri sendiri...

ya...aku perempuan...oh...aku perempuan~

0 comments on "perempuan...oh aku perempuan...hehe"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal