Saturday, December 18, 2010

Tabiat


SALAM 'ALAIK


Semalam, sepupu aku datang sekeluarga ke rumah aku. sepupu aku kak Zu dtang dengan anak2nya yang dua orang di sekolah rendah dan dua org di sekolah rendah dan seorang dalam kandungan. kira nya, budak2 tu semua anak-anak sepupu..Ok, aku kira dah tua la.


sedang kami geng-geng wanita berusia ni melepak-lepak kat dapur, aku terasa nak menjengah tengok bdak2 tu di ruang tamu. Rasa ingin tergelak datang.


aku   : perangai budak-budak ni sama dengan kite masa kecik, cuma mu tgk.
fairuz: : (menjenguk) ha...
umi    : ape mende nye?
aku    : ingat tak masa kita g rumah Cik Mah(mak kak Zu), kak Zu ada tegur, kita ni klo pegi rumah dorang, amek buku sorang satu, pastu senyap situ je..


Gelak-Gelak..kami kembali sambung berborak


kemudian bila nak angkat lauk, dan isi nasi, aku dengan rajinnya pergi bukak almari yang simpan semua pinggan mangkuk yang jarang pakai. tak kesah la kalau nak pakai yang lawa2, nnti aku jugak yang basuh..


kak Zu  : perangai awak sama je dari dulu sampai sekarang. Nak pakai yang cantik je..
aku       : hah???




pada aku, memang best guna barang dapur yang cantik2 selalu, tapi kalau selalu guna, dan xjadi cantiknya..


*******************************tIBA-TIBA BERANGAN NNT TUA NAK DAPUR LAWA JUGAK*********************************
dapat dapur cmni pon jadi la...jadi la....


tabiat aku yang xpernah berubah adalah mempunyai  bantal busuk dan bantal itu digunakan menutup muka ketika tidur.. walaupun bunyi cm bantal busuk, tapi bantal busuk aku pon sentiasa bertukar..Tabiat je sama...


sekarang jiwa xtenang...berapa hari dah basuh bantal busuk, tak jugak kering2..tambah2 musim hujan ni..asal malam jadi meroyan curi bantal orang..(malu2)
dah dua kali dapat bantal as birthday present..nanti nak bantal cmni pulak..hehehe


entry yang memang xada ilmu dan apa2.. sape baca jangan menyesal

0 comments on "Tabiat"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal