Thursday, June 3, 2010

apa aku nk jadi nnt??


salam 'alaik..

teringat zaman kanak2...bercerita pasal cita2, apa yg aku akan jd time dewasa..

time still kanak2..aku bajet klo umo aku dh 21 thun, aku dh jd matang, xde la melompat, wat gaya xmalu n mcm2, tapi ble dh melalui umo 21, aku xtau mksud matang yg aku pikir time kanak2..

surrounding mmg mempengaruhi gaya berfikir kita..cita2 masa kecik pon dipengaruhi keadaan.. zmn knak2, aku nk sgt jd cikgu, terpengaruh sbb ayah aku cikgu..pastu aku sokmo dok tunggu ayah aku kt skolah..

kemudian ble besar sket, aku terjumpa tulisan2 ayah aku time die jd wartawan dlu....so, aku pon teringin nk jd wartawan..normal la kan??

after tuh, aku penah bercita2 nk jd interior design, nk jd engineer, nk jd arkitek

last2 skali, ble dh dewasa, time isi borang upu after matrik, aku pilih medical radiation, keje di spital yg secara jelasnya xmasuk lgsung dlm list cita2 time muda2 dlu..dh la kos yg aku join ni more pd fizik, yg pada lahiriahnye, fizik time skolah aku pon pling gempak B3..(result spm xmasuk k~)

lagi satu, time kecik2, ktrng berebut nk msuk u mane nnt besar, sume org berebut nk g UM, sbb ayah aku graduate dri sana, skrng xde sape g UM pon akhirnya...n ble dok kt SEMSAS, time kwn2 aku sume target nk g USM, aku je target nk g UM, org laen target health campus, aku target engin campus, last skali, akulah yang di health campus, bkn stkt tuh, akulah di USM..

ok2, aku kembali ke dunia nyata balik...act, sbb musabab aku wat entri ni, aku pikir apelah nk keje afta grad nnt...lepas attach ngn engineer hospital seharian ni, slps mengetahui realiti skrng yg lebih pentingkn transkrip result dri kemahiran, lebih mau tau sape bapak2 kita(kabel) dri mau tau ape kelulusan kita, aku mengeluh..apelah aku nk keje nnt~~~

p/s: new physicist bru enter jbtan radiology hosp selayang...fresh grad, from ...(rahsia), wanita muda jd pegawai..bertuah sungguh rezeki die...bru grad dh ade keje tetap..cume die bkn dri background radiation..hope die cpat blaja...

p/s lagi...mengharap rezeki aku murah gak cm org laen..kang xde keje, aku nk jual kuih kt agensi nuklear, so, ble org tny, aku jwb la aku keje kt agensi nuklear, wlpon act hanya jual kuih..keh3

1 comments on "apa aku nk jadi nnt??"

syazwansamar on June 5, 2010 at 8:10 AM said...

die mempunyai kabel yg besar kah?xde background radiation pun bole dapat keje tu~
haish.
ko kawen je la tehaha

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal