Friday, June 18, 2010

minggu terakhir di selayang...


dear diary,
(oh...lupa,konon2 princess diary...salam 'alaik patutnya~)


minggu ni mgu last kt hospital selayang.so arini adalah ari terakhir kt situ...

ok, aku just nk highlight ape yg menarik minggu ni..hehe

1) maen boling kt selayang mall ngn eton, kainah n syida...menarik gak la, wlpon aku kalah..haha

2) wat Q.C mesin mammo..ok, nk ckp menarik amat xde la sgt, sbb dh 2nd time aku follow dorang wat Q.C mammo, cume yg menarik sbb aku mencari2 persoalan kenapa jadi gtu, xjadi gini...n dorang bagi ktrng wat pembuktian fakta dorang betul..cuma sbb mengapa jadi gtu yang aku xjumpa lg...(-o^)

3) ktrng wat test lead gown..nk tgk sama ada lead gown yg mereka dok guna tuh selamat atau tidak...satu fakta menarik pasal lead gown...nama dia dikalangan staf bkn dari jbtan radiologi adalah baju I/I (image intensifier)...reason die sbb mereka guna mesin flouro (I/I) kt jbtan dorang, n lead gown dipakai time dorang handle mesin tuh..hehehe...(naseb xde mesin general x-ray, klo x, name die baju x-ray...n xde CT-scan, klo x, mst name die bju CT..hehe)

4) ktrng round agak satu spital cari mesin x-ray...naseb baek kt spital ni just ade satu je portable x-ray yg berada di E.D (emergency department)..so, mesin2 lain adalah static kt bilik khas dia.. tapi ble aku tgk banyaknya mesin x-ray kt spital ni, so aku faham nape radiographer ckp doktor kt sini suka guna x-ray...mau tau nape??

cth: ade satu mesin kt bilik P.O.P (plaster of paris)..plaster tuh guna klo patah ke,ape2 ke, so nk jadikan support pada patient la..doktor gune x-ray utk psang P.O.P...ok...pasang2,tampal2...dan lepas tuh, percayalah...jp ag ade order dari doktor nk wat x-ray kt jbtan radiologi...reason: post P.O.P..so, ape reason guna x-ray td????

5) n last, arini...ari last..sure xbuat byk mende...ktrng(aku, eton, kainah, syida n aizat) g mkn sate kajang kt selayang mall, n balik department...lepas ucapkan selamat tinggal kt kwn2 baru, cthnya bdk diet upm yg jumpe stiap ari di surau, akak I.T department yang setup komputer, engineer2 Radicare, staf2 radiologi, kwn2 uitm n masterskill, satu rasa aku akan merindui tempat ini nnt..hehehehe

p/s: aku ckp je aku rindu..buktinya, xde sekeping pon gmbr spital or area2 spital dlm henpon aku..haha...padahal niat aku beli henpon bru sbb nk camera utk amek gmbr byk2...hahaha..

0 comments on "minggu terakhir di selayang..."

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal