Thursday, June 24, 2010

realiti yang fantasi


salam 'alaik...

minggu berL.I dh tamat bg aku..skrang just dok melepak2 kt umah, jd pembantu rumah...(istilah suri rumah xsesuai utk aku, bile tgk WHI tgh ari td..istilah suri rumah untuk bini org je..hehe)

ble dok umah ni, aktiviti2 biasa je la..melepak dlm umah..mkn, tgk tv, kemas umah, jaga baby adam ngn haziq(time ibu dorang anta g umah ktrng), jd kucing sitter (ciss, adik aku punya kucing, aku lak kene jaga...die pandai2 amek..pastu blik hostel)..

so, byk aktiviti harian dpn tv..nyapu tgk tv, jaga bdk tgk tv..ape2 tv...skali tuh, aku ngn umi aku dok tgk tv9, cite cari menantu 2

aku: oh, cari menantu dh season 2 dah..(nmpk sgt lame xtgk tv dlu..)
umi: haah...bakpo?eh, akak xsir masuk gadis melayu ke???

aku: ish, mi ni..akak tgh blaja ke..

umi: haah jugak..klo masuk gadis melayu kne dok akademi die...tp xpo...had usia dari 18 ke 26...smpat lagi nk masuk


aku terdiam lame..trus tgk tv balik...dlm ati pikir, ai, angan2 tinggi mak aku, nk suh aku join gadis melayu..lepas lame senyap smbil tgk tv,

aku: haah..abis grad nnt akak 22 baru
umi: ish, xkan 22 nk nikoh doh..
aku: akak buke oyak pasal cari menantu la, akak ckp pasal gadis melayu la...

bile bercerita pasal realiti tv ni, aku teringat. zaman kecik aku teringin gile nk masuk cite pengacara jemputan NONA..rasa mcm syok gile leh ckp dpn org leh interview org...ape2 la berkaitan berkomunikasi ngn org ni

ble masuk sekolah menengah, minat tuh berubah sket.aku strt teringin nk join nescafe kick start..aku teringin nk bukak satu kafe yg ade library, n org boleh mkn2 smbil bace buku..ataupon wujudkan satu portal utk teenagers berkongsi2 ilmu...time skolah, ari ahad kol 12 aku mst melepak kt bilik tv kt hostel..

tapi ble dh masuk u, xde dah teringin tuh..sbb tau mende mustahil leh masuk realiti show..

sekarang just tgk realiti show je, lebih2 lg yg omputih punya.cm projek runway ke, america top model ke, ape2 la...just tgk tanpa rasa nk join...sbb tau mustahil aku nk terbang overseas masuk cite gtu...

tambahan: rasa cite2 nk join gadis melayu pon xkekal...afta bace blog atin, aku rasa mampu ke aku nk jd lawa n make up tebal2 nk join mende gtu...cite pasal gadis melayu..teringat housemate aku(bekas) kak zana...umur die dh terlepas had nk join gadis melayu, katenya ngn nada sedih..hehe

lagi2 tambahan: setakat ni aku xpenah berminat nk jd penyanyi..sedar suara xleh nyanyi..hihihihi(ketawa kunun2 comel)

nk tmbah lagi: aku lame gile xwat entri ilmiah..ble la nk wat..

0 comments on "realiti yang fantasi"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal