Monday, June 7, 2010

tak seindah matlamat~


salam 'alaik..

beberapa ari lepas terbaca harian metro,pasal remaja2 melayu perempuan pakai tatu...aku bkn xulas balik ape yg dorng komen, ape pendapat peribadi dorang..(xsesuai utk anak dara cm aku ulas lebih2 kot), cuma satu pendapat ni membuat aku terpikir pjg...

" saya buat tatu tulisan bismillah dekat bahu kiri, supaya saya ingat saya ni Islam...sejak ade tatu bismillah, say kurang dh wat zina..bla...bla...bla..."

bunyi cm islamik gile kan??tatu bismillah tuh~ cuma maybe die xtau tatu tu xislamik lgsung~

pastu teringat tgk cite wanita hari ini, pasal pewarna rambut

" pewarna rambut saya ni halal, sbb xde bahan2 yg haram cm babi ke, alkohol ke..bla...bla...bla.."

bunyi cm bahan2 yg digunakan tu islamik gle kan?amek berat, nk pastikan xde mende haram.. cume sifatnya yang menghalang air tu yg lgsung xislamik kan?????

satu lagi..ade dengar org toreh2 bhgian bdn ngn pisau ke mende2 tajam...nnt bdn luka ngn membentuk kesan..bese dorng toreh tulisan Allah ke, mak ke...konon2 nk suh lebih igt Allah, igt mak...bunyi cm soleh gile, cuma mencederakan diri tu yg xsoleh langsung...

aku pon xbaik gak...cuma kdg2 kita mau jadi baik...umat islam punya prinsip...jd makin baik. bukan makin jahat~...(mksud usaha jd baik...mane ade lahir2 trus sempurna~)

0 comments on "tak seindah matlamat~"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal