Wednesday, October 13, 2010

roda atau graf sinus?


salam 'alaik~

"hidup ni macam roda, sekejap diatas, sekejap dibawah"

 kata-kata perumpamaan macam tuh kita dah biasa dengar... tapi bagi aku ayat tu dah ada banyak kiasan lak ..sebab kadang-kadang roda xkan berpusing, dan kadang-kadang bunga tayar dah haus...(apa aku merepek ni HAH??)

pernah dengar,

" hidup ni macam graf sinus, dia akan naik...dia pasti akan menurun dan akan kembali naik dan seterusnya"

pada pendapat peribadi aku, aku lebih menyukai  perumpamaan graf sinus ni.. sebenarnya, aku dapat idea pasal graf sinus dalam kelas peradapan bangsa (nama sebenar xsure) yang pernah aku attent first year dlu.. isi pati cerita dia yang Allah telah menjadikan ketetapan ini seperti graf sinus. sebagai contoh mudah, zaman kegelapan, diikuti zaman kebangkitan Islam,seterusnya zaman kegemilangan Islam, dan pastinya zaman kejatuhan Islam.. dan putaran tersebut akan bermula kembali..dan pastinya satu hari nnti zaman kegemilangan yang dijanjikan pasti akan tiba..

ok, aku lari dari point asal aku..aku just nak cakap, bila hari ini kita dibawah, percayalah hari esok graf kehidupan kita akan bertambah, dan akan tiba masanya, kita mencapai zaman yang amat membahagiakan.. tapi jangan terleka, sebab sudah menjadi janji alam, kita akan jatuh jugak...graf sinus akan terus terlukis, dan terbina~


nota tambah~LOL..bila tertengok graf sinus yang aku amek dari internet ni, teringat zaman2 belajar pasal graf2 ni..hihihi...aku suka ke graf ni dlu?????

0 comments on "roda atau graf sinus?"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal