Sunday, October 31, 2010

tak macam diharapkan


salam 'alaik~


hidup ni selalu xmcm yang kita harapkan..mcm ada satu pepatah ni...

"kita selalu menangis mengharap mentari muncul pabila hujan berderai2 membasahi, tapi kita sentiasa terlupa akan hadirnya pelangi indah selepas hujan"

aku buat ayat sendiri dengan bahasa yang aku lagi suka...

selalunya, kita sering marah bila apa yang kita fikirkan xjdi mcm yang kita impikan, contoh termudah kita rasa kita patut dapat markah yang lebih-lebih baik dalam sesuatu ujian, tapi bila berbeza dari khayalan, kita akan rasa suatu tekanan yang lagi berat...

macam aku, setiap kali kelas contohnya sem ni, bila aku xpham sesuatu yang diajar dalam note, azam aku nak balik buka buku, check dan pahamkan. tapi malangnya, buku yang kita ada xade langsung mende yang kita nak cari..

hadoi..penat cari pasal brachy ni... ingatkan bila xphm nota madam cheng, boleh rujuk faiz khan, rupanya dalam faiz khan xde langsung cerita pasal manchester system yang agak lame tu ...*hadoiiiiii*

tetapi sepatutnya kita jangan mengeluh dan terus berusaha!!! 

sebenarnya hari ini aku down sepetang sebab xleh phm note, tapi bila teringat kate2 prof mat 
"awak kurang usaha"
aku kene stop kan down tu dan start balik semua. 
Berusaha~

p/s: sebab utama aku nak tulis entry ni adalah sebab aku dh basuh  baju sebaldi besar semalam..konon2 lepas berhari2 hujan xberenti, tiba2 semalam panas je..dan aku menyimpulkan hari ni lagi bagus la cuaca...akhirnya, selepas segala kesulitan, rupa2 nya hari ni lagi lebat dari biasa...dan dengan terpaksa, menjemur segala baju dlm bilik dan berperang dengan bau baju basah yang xmenyenangkan~`

0 comments on "tak macam diharapkan"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal