Saturday, November 20, 2010

ada apa pada nama??


salam 'alaik..

hai..nama saya nurul fatiehah..maksud nama saya cahaya pembukaan...saya xtau apa yang relate antara nama dgn sifat, cuma saya tahu saya pembukaan, awalan..sebab saya sulung dari adik-beradik saya..
mcm manggis kan??

saya selalu berfikir kaitan nama dengan objek..soalan yang saya xpenah dapat jawapan, macam mana buah kelapa laut mendapat namanya??saya kira semua kelapa berada di tanah pantai, jadi, mengapa namanya perlu ada laut..selain itu bentuknya xadalah sebiji mcm kelapa, jadi kenapa letak nama kelapa laut??

selain itu, mcam peperiksaan...siapa yang mencipta perkataan itu?kenapa perlu perkataan itu??saya buntu

satu perkara lagi yang saya pelik, kenapa dipasaran ada tudung namanya tudung rozita che wan??saya baru melihat beliau dalam tv beberapa hari lepas, saya kira rozita sudah bertudung sbb ada tudung namanya, malangnya, dia tampil berskirt pendek...mungkin rancangan yang saya tengok sudah lapuk..MUNGKIN.. mungkin dia sudah bertudung, sejajar dengan penjenamaan tudung rozita..tapi mungkin ..ah..entah la.oh..saya lupa..rumah saya xde astro...=p
ok..saya xjual tudung ni..saya copy je..

nama tudungnya seperti nama tudung siti nurhaliza..bila pertama kali mendengar nama tudung siti nurhaliza, soalan pertama difikiran saya, "sejak bila siti bertudung" dan lebih menarik, soalan sama juga yang dipikir ayah saya...

entahla..mungkin nama tidak bererti apa-apa..MUNGKIN

0 comments on "ada apa pada nama??"

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal