Monday, November 22, 2010

anak malaysia pertama pemenang hadiah nobel


Dalam dewan yang cukup indah, bersempena sambutan gah, penyampaian hadiah Nobel untuk tahun 20xx. Majlis yang serba indah.serba gah. Masing- masing berpakaian  yang cukup indah, lelaki dengan kacaknya mengenakan sut lengkap hitam yang cukup elegan. yang perempuan pula, kebanyakkan bergaun kembang yang biasa dilihat dalam cerita fairy tale serta berambut sanggul seperti roti ban. 

sambutan hadiah nobel adalah sentiasa HEBAT. sambutan ni sentiasa menjadi sanjungan, menjadi bualan serta menjadi impian bagi penggiat2 aliran fizik, perubatan, kimia, kesusasteraan dan keamanan Pemenang yang dipilih untuk hadiah Noble adalah dari kalangan insan yang paling memberi jasa kepada sejagat, dan ini merupakan antara pengiktirafan tertinggi di dunia.

suasana dalam dewan
kembali kepada suasana didalam dewan, disebalik wanita-wanita cantik yang berpakaian gaun fairy tale, terselit seorang wanita muda yang berkulit sawo matang, serta bertudung. tidak seperti orang lain, dia memakai baju kurung yang indah. Baju kurung itu melambang asalnya dia. masing-masing melihat dia sebagai budak hingusan, dan tanpa mereka sedari, itulah pemenang hadiah noble kategori fizik untuk tahun itu.

ketika namanya dipanggil naik ke pentas, hampir seluruh pentas bangun untuk melihatnya.. Bagaimana insan kecil dari negara yang kecil seperti Malaysia mampu menewaskan peserta yang terdiri dari saintis hebat dari seantero dunia. mendengar biodata yang dibaca, gadis itu baru berusia 24 tahun, dan bekerja. dan lebih hebat lagi, penemuannya yang diiktiraf sehingga mendapat  hadiah Noble itu adalah ketika berusia 21 tahun. 

berjuta-juta flash gambar singgah dimukanya, dan yang pastinya esok, wajahnya akan terpampang di semua muka depan akhbar utama seluruh dunia, dan namanya akan digoogle2 oleh berjuta-juta manusia.

setelah puas diambil gambar, wanita itu dijemput untuk menyampaikan sepatah dua kata..

(terpaksa ditranslate dari English kepada Malay)
".....(kata2 alu-aluan...ahhh!!!xpenting pon nak tulis). saya sebagai pemenang hadiah Noble untuk fizik, amatlah berbesar hati kerana anda semua mengiktiraf penemuan saya. untuk pengetahuan semua, setiap kegagalan pasti ada kemenangan. walaupun begitu, setiap kesalahan yang dibuat kita, tidak semestinya SALAH..ia mungkin BETUL, cuma kita yang kabur. bercakap dari pengalaman, saya berjaya mendapat teori ini setelah terSALAH menjawab kertas BRAKITERAPI di dalam DEWAN EXAM. demi semangat, saya tunjukkan, walaupun menurut nota madam cheng salah, tapi setelah kajian dibuat, saya betul, dan hari ini, saya adalah pemenang hadiah Noble"

tepukan gemuruh kedengaran..dan pastinya esok, gambarnya akan terpampang dengan berita
hadiah yang dimenangi, selain duit
 "Nurul Fatiehah Asmui, anak malaysia pertama pemenang hadiah noble kategori fizik"


KALAU DORANG MINTA GAMBAR AKU, AKU BAGI GAMBAR NI
some fact: Lawrence Bragg, he received noble prize(physics,) when he is 25th years old..if the really thing happens like the story i create above, so i will be the youngest which received it at 24th..ooooo


tambahan lagi..hadiah noble akan diberi 10th december every year...oo...utk 2010 aku dah terlepas nak jadi calon..2011 cuba lagi..


MEROYAN..EXAM XABIS, TU YANG JADI GINI

4 comments on "anak malaysia pertama pemenang hadiah nobel"

Unknown on November 22, 2010 at 4:22 AM said...

smoga jd knyataan. amin... :)

fatiehah asmui on November 22, 2010 at 4:33 AM said...

amin~

nf on November 22, 2010 at 8:44 AM said...

bukan dah dapat ke title ni mase 2nd ngan 3rd year dulu? *sila bace dengan nada penuh sarcastic*

fatiehah asmui on November 22, 2010 at 9:46 AM said...

uteh: sebenarnya ya..cuma kali ni mcm lagi grand..hahaha

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal