Monday, January 10, 2011

akhir saja


salam 'alaik...

mybe macam agak lambat untuk aku nak cite sape pemenang anugerah juara lagu...ye..aku dengar lagu dia hanya berkali2..tapi nampaknya aku telah terpengaruh nak nyanyi2 lagu dia..walaupun hanya sebaris je tahu.. 

FULLSTOP..

ini bukan nak cerita pasal dia..walaupun mcam semalam penuh gila kat fb dgn status suka dan benci...apa aku kisah??

dilahirkan dengan minat untuk tahu kesudahan saja..

yes..itu aku..ko lawanlah bola malaysia lawan apa2 pon, lawanlah bola negari apa2 pon.anugerah apa2 pon, pertandingan apa2 pon, yang aku nak tanya, "siapa menang?"

bila dah tau sape menang, baru aku tanya, ok, cmne citenya..

mcam novel ke, movie ke series ke, tendency aku nak tahu ending mmg kuat.biasanya bila dah habis setengah cerita, aku skip g tgk ending..bila ending best, sambung tgk balik..

macam main game, klo aku xleh nk solve sgt, pastu google2 ending..just cmtu je, aku malas tunggu...

Orang Yang Nak Tahu Tentang Masa Depan

aku rasa bukan aku sorang yang bersifat macam tu..ramai..kawan2 pon ramai...susah nak ikot flow, risau sgt..sgt risau..xnak sesuatu yang buruk

manusia macam aku kena selalu diingatkan,

hidup ni dah ditentukan..setiap manusia ada Qada' dan Qadar...
kau tak percaya Qada' dan Qadar..habis apa cerita yang kata beriman kepada enam benda??

haha..mungkin itu kerana Allah tetapkan Qada' dan Qadar sebagai perkara terakhir..sebab itu adalah perkara tersusah untuk kita percaya. betol kan?

pesanan ini untuk diri aku sendiri..betul..cuma dalam bentuk monolog dalaman yang ditulis..sungguh. 

1 comments on "akhir saja"

zie on January 10, 2011 at 12:49 AM said...

same2.aku pun xsuke nak tunggu.nak tau ending terus.lol.n qada n qadar memang payah nak diterima lebih2 lagi kalu yang x kena dengan apa yang hati kita nak, hanya orang yang ikhlas dan reda je leh terima dan orang macam tu je akan jumpe bahagia.harap2 kita macam tu..pjg la conteng.hehe

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal