Tuesday, January 4, 2011

ha??ketentuan sebenarnya


salam 'alaik..


sbenarnya entri ni dah tulis lame, mula2 xrasa nk publish, tapi lepas jalan2 dlm alam maya, rasa nk publish jugak..=P

wanita : saya nak lelaki yang kacak, baik hati,kaya, dan penyayang. itu ciri-ciri suami yang saya idamkan
kaunselor: berapa lama tempoh untuk awak berkahwin dengan ke empat2 lelaki itu??

tu salah satu petikan yang aku amek dari komik gila2..baca zaman muda2

jodoh ni bidang kuasa Tuhan...Hatta seluruh hidup kita ni di bawah dia.. satu pon yang kita xleh buat tanpa kebenaran Tuhan.

zaman dulu2, bila ada crush atau minat seseorang, biasa kita akan fikir nak spend the whole life dengan dia..walaupun masa tu dia xkenal kita, ataupun mmg dia xingin pon kat kita.

kadang2, terfikir jugak, kenapa kita xend up dengan sipolan sipolan, macam cerita komik..

ni dari kisah benar...aku pernah la ade crush dengan seorang lelaki, ok, dia boleh tahan, bijak dan apa2 la...so, bila aku tau dia minat aku, apa lagi, sebagai perempuan yang nakal dan kuat main2, aku main2 la dulu..konon2 nak uji dia tahan ke x..malangnya, mana ada laki tahan kene main berbulan2, kecuali en hafiizh yg amek masa 4bulan jugak utk tekel2,  so, lama2 gamaknya dia fedup la jumpa wanita baik  nakal macam aku..

masa dia stop kontek tu, rasa macam 

"ah menyesalnya aku buat macam ni...kalau aku jadi lemah lembut dan memahami(konon2) mungkin sekarang dh bergelar gadis pilihan"

tapi sekarang, bila dah makin berusia, rupa sebenar org tu kita dapat tgk..bila aku fikir balik, lepas ngintai fb dia, ngintai blog2 dia, rasa macam 

"ah, nasib baik xdapat pakwe macam tu..asal malam jumaat dia meroyan...ayat bayangan dia macam orang dah kawen " 

aku budak2 lagi, xmahu tulis balik ayat meroyan dia..

see, tu la jodoh...ketentuan sebenarnya...

aku xcakap pakcik aku orang terbaik, kira paling best...x..dia pon manusia biasa.macam aku...kadang2 ada mende yang kita akan saling xsuka...cuma kadang2...his the better for me...orang lain mungkin xsesuai...mana nak cari orang yang sanggup bagi can aku tgk kartun ulang2 dekat tv9 tanpa dikacau dgn msg2, baca komik2 dengan serius, minat mende yang kanak2 dengan melampau.. sedangkan adik bongsu aku asyik persoal tahap kematangan aku..apatah lagi orang lain?hehehehe

sekarang kena jadi matang sikit.kulit pon kene jaga dah kot..=P..esok lusa nak grad..nnt dah kerja, klo ade budak praktikal dtg, takut dorang nmpk lagi tua dari aku..xmau lah...
sekarang, siapa nampak lagi muda??

1 comments on "ha??ketentuan sebenarnya"

Jey on January 4, 2011 at 5:12 PM said...

haha..nice2. =)
kalo en hafiizh ko bace ni..mesti kombang hidung die.
insya-Allah, mudah-mudahan berkekalan la eh korang ber-2

p/s: yang baju pink 2 lg mude..hahak

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal