Friday, April 8, 2011

Pertambahan usia dan pertambahan penyakit


Salam 'alaik...

entry ni lebih berkisar pada diri ...sebenarnye memang pasal aku aje

macam tajuk, macam tu la isi...dah masuk umur wajib mengundi ni, macam2 penyakit yang muda2 dulu xada, atau xkronik, datang bertimpa2...

i) resdung..dulu2 punca resdung aku hanya cuaca sejuk dan habuk/debu..sekarang salah makan dan makin menjadi2..dulu kalau alergic setakat bersin2 xberenti, sakit kepala, sekarang dah ada tanda yang up lagi..bulan lepas makan kerang habis muka merah dan mengelupas, malam ni makan belacan habis satu badan gatal mcam demam campak

ii) demam- dulu2 kalau demam yang kronik gila pon sakit kepala campur mimpi mende merepek2...sekarang bukan setakat sakit kepala, siap dengan pakej tonsil bengkak lagi.lagi tua bila aku demam berserta sakit seluruh sendi.demam urat sebutan mudah..dah rasa tahap orang tua sangat dah

iii) sakit wanita- dulu2 mane pernah aku sakit mcam wanita2 lain..mane pernah berguling2, makan panadol menstrual ape tah...sekarang kalau cramp sini cramp sana tanda nak period dah jadi perkara rutin dah..aish

ni je penyakit yang datang dalam otak sekarang..memang la bunyi die macam "alah, ini je pon" tapi aku still nak mengada nak cakap

"AKU NAK JADI MUDA BALIK LA GINI"


p/s: mintak2 ni je tahap kronik aku..sesungguhnya nikmat sihat itu sangat besar harganya

(ayat mesti mahu power)

2 comments on "Pertambahan usia dan pertambahan penyakit"

epalhijau on April 8, 2011 at 8:50 PM said...

Jadi,marilah bersama2 kite mnjga kesihatan!!!sblm mcm2 pnyakit lg datang..hehhe..

Lea Isnawi on April 11, 2011 at 6:54 PM said...

penyakit menyedarkan umur dh meningkatkan.. insaf2

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal