Thursday, February 17, 2011

kita bukan patty yang hanya tahu tdo…




“ingat, kita semua mampu mempunyai impian kecualilah kita patty yang hanya tahu tido”


Hahaha…ni ayat aku amek masa dok layan tgk spongebob..episod cite pasal impian mr crab n Eugene..aku xnk ulas byk pasal spongebob sbb satu, korng leh tgk sendiri, n dua, aku bukan nk cite pasal cite spongbob sbnrnye…huhuhu


Semua orang haruslah mempunyai impian(ish, intro karangan zaman skolah..xbest2) act, btol la..sume org de impian..yg bezanye pe impian tu, realistic ke x..myb bg pencuri, die nye impian nk btobat ke, or nk jd penyamun ke..ne kite tau…huhu..aku nye impian yg realistic tu cm bese2 je..klo aku ckp pon mst ckp, alah, mende biasa la tehah..tp klo tny aku pasal impian unrealistic or impian pelik aku, ade 2 mende je..aku nk ade talkshow cm racheal ray,(yg first) n nk ade company komik ats name i.e.a corp…rmai xtau, iea ni aku amek dri name aku..f.a.t.I.E.h.a.h.A.s.m.u.i.. bukan gabung name ngn org len la..talkshow sbb aku suke bckp n interaksi ngn org, n syarikat tu lak, sbb aku suke bce komik..lukisan aku xde la cantik sgt..lukisan comel bdk2 je..tp aku nk gak la de komik sendiri..hahahaha


Selain impian, mde yg berkaitan ngn impian delah mimpi…lps de due tiga kajian xformal dri aku, sbnrnye mimpi kite ni sgt ajaib n pelik n mcm2 lg la tp tolak la mimpi merepek yg tau2 dh merepek..(aku sokmo tdo lena, lpe aku de mimpi ke x, kdg2 je igt) Mimpi kite de 2 jenis, warne warni or itam putih..mkin warne warni, mkin kreatif org tu (yg aku sure..aku warne warni, aku igt aku pakai bju biru dlm mimpi aku..kakakaka)


Keajaiban mimpi


1) déjà vu – penah dgr pe déjà vu??? Aku bg mksud mudah…ble de satu situasi blaku, kite rs kite dh lalui situasi tu dlm mimpi sblom ni..mean, mimpi mendahului incident sbnr..dlu2 aku xtau de istilah ni, aku penah kne mende2 cmni, tp aku kte perasaan aku je..aku xtau mende tu normal,aku igt aku abnormal..tp ari yg aku tau aku normal time skolah, f4.time tgh jln ngn jellia kt floor, tetibe jellia berenti kt dorm pet ah..die tgk lme kat slpar dpn pintu, n ckp, hah, aku de mimpi mnde ni semalam..n aku tau aku normal…


2) lmbang rindu or mende kite suke- klo aku teringat kt kwn2 zmn matrik, zmn skolah..hatta kwn2 yg dpn mate skrng(cm bdk kos aku, pdhal jmpa ari2..nk gak msuk mimpi aku..ish3), bese kite akn mimpi mende tu..tu mksud kite terlebih pikir psal dorng..(erm..eh, xkn aku terlbih pikir lak??)


3) bg alamat- de org de keistimewaan ni, dpt alamt dri mimpi, cm umi aku,klo de org rapat2 nk meninggal, die akn mimpi mlm tu, org tu wat kenduri besar2, tp die dok tepi pintu je.. cth, mse arwah che’ aku ninggal dlu, mak aku mimpi che’ aku wat kenduri..bgun tdo die nangis…pastu die kte che’ dh xde..xlme lps tu..maksu aku tepon ckp che’ xde…


4) bg petunjuk sket2- aku xtau la sme x ngn alamat, tp zmn mude dlu…zaman cite2 aku nk jd engineer, aku de mimpi aku blegar2 kt spital..cm keje kt spital or something cmtu..bgun2, aku rs pelik la…npe tak kt dpn mesin ke keje cm engineer ke…skrng aku tau kot


5) bg jwpn- klo wat istikharah…kdg2 nmpk jwpn dlm mimpi…
6) mainan syaitan-mimpi bese tmbh2 lg nk dkt subuh…haiyak..cm mimpi g jumpa nino..aku nye la bengang, nape la mimpi tu dkt2 subuh..klo awal sket…leh r date lame2….kakakakakaka


hmm..ckp pasal mimpi mmg xleh abis..smpai ble xabis..teringat aku zmn skolah dlu, de satu tazkirah, ckp pasal ilmu bce mimpi..zaman nabi dlu..shbt nabi mimpi pelik, so die g la tny org bijak pandai…dorng bg ilmu…klo mimpi mende2 pelik, bngun2 tu jgn cite kt org lg…bukak Quran secara rambang, n ayat first kite jmpe tu mksudnye( btol ke x..wallahualam..)tp rmai penah cbe..hasil die btol…aku pon penah cbe..tp mimpi aku tu mmg merepek..mmg tau xde mksud..kire mmg mainan syaitn la kan, tp sje la kan..org cm aku kdg2 suke tgk bukti(Ya Allah, kdg2 agak teruk kan??) tau x, aku dpt yat pe??? Ayat tu tulis… 

sesungguhya syaitan …..myesatkan manusia”..

aku terkejut.cuak22..lps pd tu aku xwat dah, biar pon cmne pelik mimpi aku…sbb aku xnk tau sume rahsia yg aku xnk 
tau…huhuhuhuhu

ni entry yang super lama sbnrnye. dari blog dlu

1 comments on "kita bukan patty yang hanya tahu tdo…"

Unknown on February 17, 2011 at 11:08 AM said...

penah gak wat ayat ngan "smua org haruslah mempunyai impian" mse zaman skolah dulu. haha..
klaka je. XD
naseb baek mimpi jumpa nino tu mse dah subuh.
haha..klw x, jelez laa i! nak mimpi best2 cmtu gak..:P

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal