Thursday, February 3, 2011

Kisah Jumaat


salam 'alaik

"teman lelaki saya sangat romantik awak tahu" kata Mek Jah dengan bongkak

"kenapa, apa yang dia telah lakukan?" Mek Mie bertanya dengan penuh teruja

" Dia sanggup ponteng solat jumaat sebab nak dating dengan saya. Hebatkan dia??" angkuh dan bangga nadanya.

******************************************************

Ibu : walaupun awak seorang gadis yang cantik, tetapi ibu tetap mahu awak berkawin dengan lelaki melayu.
Ina : melayu bagaimana? yang persis cina atau persis india??
Ibu : bukan..kedua2 nya tidak penting..yang penting dia membawa nama melayu, dan tahu bersolat jumaat

******************************************************

" saya bakal mendapat lelaki yang alim.."

"definisi alim bagi kamu??"

" dia menjaga solatnya, dan dia tahu waktu untuk bersolat jumaat"

******************************************************

kesemua cerita rekaan saya..semua..cuma idea datang dari realiti kehidupan...

biasa saya dengar orang melayu tidak dapat bersolat jumaat kerana majikan tidak membenarkan mereka, tetapi malangnya, apabila sebuah pasar raya yang memang ditutup rapat ketika waktu solat jumaat, pekerja2 lelaki melayu melepak2 ketika orang Islam sedang menunaikan kewajipan.

ada yang berdating dengan bangga, dan ada yang berpeleseran dan konon2nya pura2 alim bila kami melewatinya

" eh, mu tau mano masjid??aku nak g semaye jumaat" bual dalam gelak jahat

wanita..periksa teman kamu..jika solat jumaat yang sekali seminggu pon tak dapat dijaganya, apatah lagi untuk menjaga kamu seumur hidupnya

2 comments on "Kisah Jumaat"

Unknown on February 4, 2011 at 3:08 AM said...

btol! kat kbmall sgt ramai kot yg x g smyg jumaat.
sadis je.. spesies yg baek btol2 dh pupus n terancam..

miss nimnim on February 4, 2011 at 7:32 AM said...

yup..camne nak pilih suami camni

Post a Comment



 

bila rasa gembira Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | All Image Presented by Online Journal